piątek, 21 czerwca 2013

Wszystko o wodzie #1

Słynne danie "człowiek składa się wody" znajduje się chyba we wszystkich podręcznikach od biologii począwszy już od podstawówki. Jest ona ważna, ale wiele ludzi, nawet tych z pozoru dbających o zdrowie i sylwetkę, nie zagłębiało się nigdy w tą kwestie, doprowadzając swój organizm do chronicznego odwodnienia i problem ten dotyczy dużą część społeczeństwa, jednak ta woli nazywać pierwsze objawy odwodnienia (którymi wcale nie musi być zwiększone pragnienie!) inaczej.

Przykładowo zauważyłam u mojej przyjaciółki, z którą wynajmowałam mieszkanie na pierwszym roku studiów, że pije w ciągu dnia niesamowicie mało wody. Potrafiła rano wypić tylko kubek kawy i maksymalnie 2 szklanki herbaty zawsze słodzonej w ciągu dnia, co nie dawało nawet litra. Inną rzeczą jest też to, że te płyny, nie są nawet uznawane przez organizm jako woda. Także wypadają z gry. Strasznie się jej wtedy dziwiłam, ale ona tłumaczyła się, że nie czuje pragnienia, że nawet latem mogłaby pić... za to miewała migreny, które wcale nie świadczą o tym, że jest umysłem ścisłym, tylko raczej to, że była odwodniona.

Nie czujesz pragnienia nie oznacza, że potrzebujesz wody. Organizm pokazuje to na różne sposoby.

Mózg to w 80% woda. Zbyt mało wody równa się zaburzeniom koncentracji, obniżeniem tempa metabolizmu, kłopotom z uczniem czy z zapamiętywaniem. Kiedyś usłyszałam, że osoby starsze, mają trudności z pamięcią nie dlatego, że są starsze, ale dlatego, że przez całe życie systematycznie odwaniali swój organizm. Bóle głowy leczyli tabletkami, a nie szklanką wody. Trzęsące się ręce to wynik zaś odwodnienia układu nerwowego a nie starości samej w sobie. Jest wynikiem powtarzanego z uporem maniaka błędu.

Mięśnie 75% WODA sucha masa mięśniowa to zaledwie 25%, nie bez przyczyny mięśnie to SILNIK METABOLICZNY, im lepiej pracuje, im lepiej jest nawodniony tym szybciej spala kalorie! Jest to szczególnie ważne dla tych co dbają o sylwetkę.
Warto wspomnieć, że pominięcie 250ml wody w ciągu doby równa obniżeniu metabolizmu o 3% 
Zdrowy człowiek powinien pić do 2l, ominięcie takiej dawki daje już 24% ! 

Kości to zaledwie 20-25%, ale trzeba pamiętać o każdym aspekcie, bo bez nich nie byłoby mowy o aktywności ruchowej

Paznokcie, włosy, skóra 10% jednym z typowych babskich  narzekań to słabe paznokcie, suche porozdwajane końcówki, sianowate włosy, suche skórki na twarzy. Może to się wyda nieprawdopodobnie banalne, ale przekonałam się, że butelka wody codziennie, regularnie, zdziała więcej niż cała masa drogeryjnych, czy aptekowych kosmetyków. Jak ja bym chciała aby ktoś mi oddał te wszystkie pieniądze jakie zmarnowałam na te wszystkie specyfiki, a kuszącymi reklamami, które przez lata kupowałam, a w rezultacie n i c mi nie dały.

Układ pokarmowy mega istotna sprawa przy odchudzaniu i bezproblemowym funkcjonowaniu. Aby wszystko fajnie przelazło przez metry jelit potrzebna jest woda. 2,5l soków trawiennych to woda, jej niedobór jest równoznaczny z zaleganiem jedzenia w jelitach, które nie wydostaje się na zewnątrz i zaczyna gnić. Wiele osób nie zdaje sobie nawet z tego sprawy, odczuwa jedynie ból brzucha, ma wzdęcia i zaparcia. A w tym czasie, po ciuchu tworzą się złogi jelitowe, a toksyny, których nie wydaliliśmy, krążą sobie po naszym ciele i magazynują się tkance tłuszczowej!

Przy odchudzaniu tak jak napisałam 90% wszystkich toksyn, które przyjmujemy wraz z jedzeniem, cała chemia spożywcza, rolnicza znajduje się właśnie w tkance tłuszczowej. Gdy chudniemy, zabieramy się za dietę, cały ten SYF, że się tak kolokwialnie wyrażę uwalnia się do krwi. Jeśli jej nie rozcieńczymy to może popsuć się cera, możemy czuć się zmęczeni, osłabieni, nastąpi zdemotywowanie i rzucanie "zdrowego trybu życia" bo widocznie on nie służy, a prawda jest taka, że po prostu pije się za mało WODY.




*A oto i moja szklanka z cytryną i borówką*

Pozdrawiam, 
Jecamilove


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz