środa, 31 lipca 2013

Białko cz.1

Na sklanku po ważnych lekcjach o wodzie, pojawiają się następnie filmiki związane stricte z naszą dietą talerzową. Po pięciu dniach misji przejścia na zdrowy tryb nasz plan wygląda zatem tak:

1) zaspokajanie dobowego zapotrzebowania na wodę (ile jej pić dowiedzie się w drugiej części artykułu o wodzie <klik> )

2) spożywanie 5 posiłków dziennie po 250kcal, lub rozłożonych na trzy większe i dwa mniejsze (nie przekraczając 1250kcal), w równomiernych odstępach czasu co 3 godziny

3) aktywność fizyczna

4) dieta (czyli co jeść)

I jako pierwsze przy punkcie czwartym omówiona zostaje kwestia BIAŁKA.


Wiele osób nie zdaje sobie nawet sprawy jak bardzo ważne są w diecie aminokwasy i jak kolosalny wpływ mają na nasze zdrowie. Słyszy się owszem o modnych ostatnio dietach białkowych, ale i pakowanie w siebie źródeł białka bez opamiętania może mieć przykre konsekwencje.

Co trzeba wiedzieć?
Białko to podstawowy budulec naszego organizmu, tworzy każdą najmniejszą komóreczkę i mięśnie Stąd też tak bardzo popularne są odżywki proteinowe wśród sportowców, kulturystów i osób walczących o przyrost masy. Ale bez przesady! Nam chodzi o to, aby nasz organizm miał ich tylko (albo aż) odpowiednią ilość by nie musiał wybierać między narządami, które go dostaną. Najmniejszy niedobór białka przyczynia się bowiem do złego funkcjonowania organizmu.
To aminokwasy odpowiadają za budowę układu hormonalnego, a ten przekazuje zaś informacje do narządów. Niedobór równa się tutaj totalnemu rozregulowaniu a nasze narządy nie wiedzą zwyczajnie co mają robić.  Poza tym tworzy jak już wspomniałam nasze mięśnie.
Białka sterują procesem trawienia. Aminokwasy są elementem enzymów trawiennych, ich brak zaburza metabolizm. Jesteśmy niedobiałczeni.

Białeczko a odchudzanie !

Białko przede wszystkim SYCI, bo większym posiłku z odpowiednią ilością białka nie chce nam się po 20-30 minutach znowu jeść, nie fundujemy sobie kolejnych kcal, nie podjadamy

Buduje mięśnie co oznacza, że przyspiesza metabolizm (pod warunkiem, że dostarczamy dobrych tłuszczy i nawadniamy się regularnie)

Reguluje poziom glukozy i insuliny, nie mamy skoków cukru

Pozwala odzwyczaić się od słodyczy 


Misja z dnia piątego:
Wprowadzamy źródło białka w do każdego posiłku (nie musi być go dużo)

W następnych lekcjach znajdziecie informacje, o źródłach białkach, które wybierać i jak policzyć dzienne zapotrzebowanie dla danej osoby. Tymczasem pamiętajcie o misji z dnia piątego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz