sobota, 3 sierpnia 2013

Białko cz.3 jaki ma wpływ na wygląd naszej skóry?

Czas na part III związany z białkiem ze slank.pl

Co do spożywania białka istnieje zasada, z którą zgadzają się niemal wszyscy lekarze i dietetycy (wyjątek stanowią osoby preferujące diety wegetariańskie i wegańskie) jest to ZASADA 50/50, która mówi, że źródła białka powinny pochodzić pół na pół od roślin i zwierząt.

Białka roślinne
Zawierają : NNKT (NIEZBĘDNE nienasycone kwasy tłuszczone) istotne w procesie odchudzania, ważne dla dobrej kondycji skóry, pracy hormonów, mózgu i układu nerwowego. Ponad to jako jedyne posiadają błonnik, który nasyca i wypełnia żołądek przez co nie chce nam się jeść.
Znajdziemy w : soczewicy, ciecierzycy, fasoli i SOJI
Soja : zawiera ponad to jako jedyna białko pełnowartościowe. Poleca się jedzenie jej w formie pofermentacyjnej tj. tofu, zupa miso, tempeh, sos sojowy. Dla osób bez problemów z tarczycą poleca się też zjadanie od czasu do czasu suszu sojowego (popularne jako kotleciki) oraz mleka.

Białka zwierzęce
Zawierają : wszystkie niezbędne aminokwasy, są pełnowartościowe, kwasy tłuszczowe nasycone
Znajdziemy w : jajkach, mięsach, rybach, nabiale (sery jogurty, kefiry)
UWAGA NIE ZAWIERAJĄ BŁONNIKA

Białko a skóra

Tak bardzo znane z reklam i opakowań kosmetyków białka kolagen i elastyna uznawane są na "naturalne rusztowanie". Mają wpływ na jędrność, napięcie i ogólną kondycje, wygląd skóry. Pamiętać trzeba jednak, że wklepywanie kremów w skórę to tylko 25% EFEKTU, 75% zależy od odpowiednio zbilansowanej diety. Dlatego tak ważne jest dostarczanie białka od wewnątrz. Dzięki temu, nawet po uttracie dużej ilości kilogramów, białko nadbuduje skórę przez co nie będzie wisieć.


Jecamilove



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz