sobota, 31 sierpnia 2013

Przydatne wskazówki : SPALANIE TKANKI TŁUSZCZOWEJ #1

Kochani, od jakiegoś czasu zaczytuję się w niemieckich blogach, stronach internetowych, fan page'ach i forach zawiązanych z tematem zdrowia, sportu i odchudzania. Zdaję sobie sprawę, że niemieckiego nie wszyscy się uczyli w szkole, a nawet jeśli to pewnie mało kto robił to z chęcią. Niemniej niektóre artykuły, rady i ciekawostki są warte przekazania dalej. Podjęłam się więc przełożenia i podzielenia się z Wami jednym z artykułów, który wydał mi się ciekawy. Pochodzi ze strony Fitnessmagnet.com, który jest niemieckim, internetowym magazynem i grupą o fitnessie i odżywianiu.
W tekście znajdziecie proste rady w kwestii spalania tkanki tłuszczowej. Część druga w języku polskim ukaże się w kolejnym poście na moim blogu (link do artykułu w oryginale).



Nie głodować
Jeśli przyjmujesz mniej niż 1400 kcal dziennie, organizm przechodzi w  tryb ochronny, oszczędnościowy. Oznacza, to że cało  tworzy rezerwę i zwalnia przemianę materii, ponieważ nie wie, kiedy znowu będzie mi dostarczona energia.

Więcej małych posiłków
Powinno się utrzymywać przemianę materii na poziomie dzięki 6-8 małym posiłkom w ciągu dnia. Inną zaletą takich częstszych i mniejszych posiłków jest zmniejszone ryzyko napadów głodu.

HIT i Tabata zamiast Cardio
Różnorodne studia wskazują, że trening interwałowy jest znacznie bardziej skuteczny dla spalania tkanki tłuszczowej niż normalne Cardio. Z jednej strony jest przez Cardio spalana również tkankę mięśniowa, a z drugiej strony po treningu interwałowym ciało jeszcze ciągle kalorie.

Trening dużych mięśni
Faktem jest, że Miśnie spalają kalorie i to także w wolnym od treningu dniu. Często zaniedbywane są mięśnie pośladków, które należą do mięśni „dużych” ciała. Trening nóg, przysiady itd. W żadnym wypadku nie powinny brakować w palnie treningowym.
Ten kto chce wykorzystać efekt po treningowego spalania jeszcze efektywniej, powinien przy treningu siłowym pracować nad możliwie największą liczbą mięśni. Dobrze nadają się do tego przykładowo uda i plecy. Powód: im więcej masy mięśniowej absorbujesz podczas treningu, tym dłużej przemiana materii utrzymuje się na wysokim poziomie.

Negatywny bilans energetyczny
Niestety wysoka przemiana materii nie oznacza automatycznie mniejszej ilości słoninki i spadających kalorii na wadze- schudnie się, jeśli zjada się mniej kalorii niż się użytkuje. I to w długim okresie czasu, nie uzupełniając zaoszczędzonych w treningu kalorii dwu lub trzykrotnie, w przeciwnym razie efekt spalania tkanki tłuszczowej nie powiedzie się.

Przemiana materii odbywa się w dużej mierze nocą i przez różnorodne czynniki może zostać przyspieszona lub zahamowana. Kto wieczorem rezygnuje z węglowodanów i alkoholu, rozkłada w procesie metabolizmu w ciągu całego dnia przyjęte tłuszcze znacznie lepiej! Do tego codzienny ruch, możliwie na świeżym powietrzu, mała ilość cukrów i odpowiednia ilość witamin, topi tłuszcz samoczynnie. Poza tym: Kobiety z powodu swojego wyższego udziału tkanki tłuszczowej dużo trudniej pozbywają się tłuszczu. Ważne jest: nigdy się nie poddawać.

Trening siłowy
Trening wytrzymałościowy jest wprawdzie na początku efektywniejszy, aby stracić rezerwy tłuszczu, jednak później, kiedy początek zakończyliśmy sukcesem, warto chwycić również za hantle. Mięśnie dadzą nie tylko naszemu wyglądowi imponującą formę, ale mają też tą zaletę, że same w stanie spoczynku pożytkują energie. Czego nie można powiedzieć o tkance tłuszczowej. Podstawowa przemiana materii podwyższa się, a co za tym idzie zwiększa się ilość kalorii jaką przyjmujemy. Dzięki temu można więcej jeść bez tycia. Także nie ma nic lepszego niż brać się za ciężary.


xoxo, 
JeCamiLOVE


1 komentarz:

  1. Baardzo przydatny post ;) Tak jak jest napisane, nigdy nie opuszczamy nóg przy treningu typu split:) Jeśli ktoś chce może kupić spalacze tłuszczu dla uzyskania więksszej skuteczności, ale to oczywiście trzeba ćwiczyć przy spalaniu tłuszczu :)+ obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń