piątek, 27 września 2013

SKINNY FAT * Jak uniknąć efektu tłustego chudzielca ?? * #1





Poniższy artykuł można przeczytać w całości i w wersji oryginalnej (niemieckiej!) na stronie fitnessmagment.com. Zaznaczam, że nie jestem autorką tekstu, pozwoliłam go sobie jedynie przetłumaczyć na język polski. Dziś wrzucam część pierwszą, a o budowie masy mięśniowej i jednoczesnym spadku udziału tłuszczu oraz diecie przeczytacie niebawem w kolejnej części.

Skinny Fat jest pojęciem, które rozpowszechnione jest w szczególności w rejonie anglojęzycznym i służy ono do opisu osób, które w ubraniu, sprawiają wprawdzie wrażenie szczupłych to jednak posiadają względnie duży udział tłuszczu przy jednocześnie małej masie mięśniowej. W szczególności skłonności do tego mają kobiety, które dla swojej wymarzonej figury mocno się wygładzały. Jak Ty możesz uniknąć tego błędu, dowiesz się właśnie w tym artykule.

Jak można stać się tłustym chudzielcem?

Komu zagraża efekt „Skinny Fat”, proste, temu kto prowadzi na ogół niezdrowy tryb życia, chociaż dąży, do utraty możliwie jak największej ilości kilogramów na wadze. Dlatego warto sprawdzać swoje BMI (Body Mass Index) na bieżąco. Możesz robić to w prosty sposób na przykład poprzez dostępne w sieci kalkulatory. Kliknąć podać wagę wzrost na Twój kalkulator BMI , dostępny na stronie drogadosiebie.pl aby dowiedzieć się czy Twoja waga jest prawidłowa. Dzięki temu prostemu narzędziu masz obraz ile jeszcze możesz zdrowo zrzucić z wagi.

Problem jest w tym, że ta powszechna metoda pomiaru masy BMI daje tylko informacje o proporcjach między wzrostem a wagą. Nie zagłębia się już w inne czynniki takie jak udział wody, tłuszczu czy masy mięśniowej, do tego potrzebne są już bardziej zaawansowane urządzenia i kalkulatory. Mogą wystąpić nieścisłości, np możesz mieć niskie BMI, przy małej masie mięśniowej lub też względnie dużym udziale tkanki tłuszczowej, jednak wtedy ciało nie jest ani atletyczne ani umięśnione. 

Wiele osób uprawia dlatego regularnie jogging, jazdę na rowerze, w nadziei, że będą mieć super świetne ciało jak Modelki czy aktorzy z Hollywood. Mniemanie, że lekki, ale długi trening wytrzymałościowy doprowadzi do wyszczuplenia ciała, jest zupełnie nieprawdziwe: W razie wątpliwości, kto biega długo z niskim pulsem, spala więcej tkanki mięśniowej niż tłuszczowej- co obraca się przeciwko nas.

Jak mogę sobie z tym poradzić?

Zapomnij o treningu biegowym! Jeśli już idziesz biegać, wtedy trzymaj się interwałów, to pomoże Tobie zbudować wytrzymałość, masę mięśniową, wzmocnić układ krążeniowy i spalić tłuszcz.


Trzeba koncentrować się na krótkich, intensywnych treningach siłowych. Jest niezliczona ilość tych kobiet „Skinny Fat“, które są przekonane, że przez same treningi biegowe osiągną swój wymarzony cel. Tak faktycznie to boją się one udać do studia fitness i rozpocząć treningi siłowe, w obawie, że po dwóch, trzech tygodniach będą wyglądać jak prawdziwe kulturystki.


Przed tym nie trzeba mieć jednak żadnych obaw: Do takiego efektu konieczne są wieloletnie treningi. Podczas treningu siłowego budują kobiety w porwaniu z mężczyznami stosunkowo mniej tkanki tłuszczowej. Wyglądają jednak dzięki temu bardziej fit, jędrnie, po prostu lepiej –bo kto ma w końcu coś przeciwko kobietkom z wytrenowanymi pośladeczkami i ładnymi, szczupłymi nóżkami?



miłego weekendu
JeCamiLOVE

1 komentarz:

  1. W takim wypadku, z ręką na sercu polecam trening siłowy :)

    OdpowiedzUsuń