sobota, 28 września 2013

SKINNY FAT * Jak uniknąć efektu tłustego chudzielca ?? * #2

Poniższy artykuł można przeczytać w całości i w wersji oryginalnej (niemieckiej!) na stronie fitnessmagment.com. Zaznaczam, że nie jestem autorką tekstu, pozwoliłam go sobie jedynie przetłumaczyć na język polski. Zachęcam do przeczytania całości, pierwszą cześć znajdziecie tutaj



Budowa mięśni i jednoczesna redukcja tkanki tłuszczowej- czy da to radę?

Mięśnie są Twoimi przyjaciółmi, nie zapominaj o tym ! Wyglądają nie tylko dobrze, ale także odciążają stawy, są pomocne przy każdym codziennym wysiłku i funkcjonują jak mała elektrownia: dlatego też masa mięśniowa powinna otrzymywać energię aby spalać tłuszcze. Zatem jasne jest, że kto buduje tkankę mięsniową, będzie automatycznie zmniejszał udział tłuszczu.

Nie bój się wzrostu wagi: mięśnie są cięższe niż tłuszcz, dlatego też w szczególności osoby początkujące swoje pierwsze sukcesy mogą odczytywać z wagi. Po pewnym czasie można jednak zauważyć pierwsze różnice. Zrezygnuj na początku więc z treningów siłowych na rzecz izolacyjnych.

W treningach w których uczestniczy większa ilość mięśni tj. zginanie kolan, wyciskanie na ławce, martwy ciąg, podciąganie się na drążku, wiosłowanie wzmacnia się duże grupy mięśniowe i doprowadza się przez to do szybszej budowy masy mięśniowej, w wyniku czego napędza się spalanie tłuszczu – tak więc jest to złoty środek przeciwko ciału Skinny Fat.

Właściwe odżywianie

Kto nie chce być więcej Skinny Fat, musi przestać się głodzić. Zdrowe tłuszcze, proteiny są istotne dla wielu procesów w naszym ciele (między innymi dla budowy mięśni i odchudzania), a węglowodany złożone dają Tobie wystarczająco dużo energii do aktywności fizycznej.

Zrezygnuj, jak to tylko będzie możliwe z fast food’ów, alkoholu, słodyczy i innych kalorycznych artykułów spożywczych. Cola i inne słodzone napoje również powinny być dla Ciebie tabu. Gdy jest ciężko pomyśl: Ty jesz, bierzesz sobie niepotrzebne kalorie, a one szybko są magazynowane, szczególnie gdy nie uprawiasz do tego żadnego sportu.

Pij wystarczającą ilość płynów,herbaty, wody, chwytaj owoce, warzywa, pilnuj różnorodności na talerzu, zdrowych tłuszczy, zwracaj uwagę na białka, wtedy wychudzone ciało Skinny Fat Tobie nie zagraża. 

JeCamiLOVE

następny post :
♥ Sposoby jak przeżyć kolejny rok akademicki/szkolny

4 komentarze :

  1. Niestety ale przy budowie tkanki tłuszczowej następuje jednoczesny wzrost tkanki tłuszczowej. Z racji, iż następuje zjawisko zwane anabolizmem. Teraz kwestia odpowiedniego planu plus idealnie dopasowanej diety, może jedynie spowodować, iż przyrost tkanki tłuszczowej będzie minimalny. Dlatego też osoby uprawiające sporty sylwetkowe stosują makrocykle treningowe podporządkowane pod względem specjalizacji treningowo żywieniowej. Występują wiec mezocykle masy mięśniowej, redukcji, siły itp. Z kole redukcja tłuszczu wiąże się z katabolzimem masy mięśniowej i należy o tym pamiętać. Odpowiadając na Twoją tezę "Zatem jasne jest, że kto buduje tkankę mięsniową, będzie automatycznie zmniejszał udział tłuszczu." - jasne jest że kto buduje tkankę mieśniową to i z reguły będzie wzrastała mu procentowa zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie. ALE - na redukcji, właśnie ta wcześniej zbudowana tkanka mięśniowa przyspieszy spalanie tkanki tłuszczowej.

    Pisałem na ten temat tutaj :
    http://www.albertkosmider.pl/2012/10/anabolizmkatabolizm-i-mit-zamiany.html

    Pozdrawiam Cię serdecznie
    Albert

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps. język niemiecki stał mi się obcy, ale jeśli dobrze przetłumaczyłaś tekst (a pewnie tak jest) to tamta autorka strzeliła sporą gafę :)

      Raz jeszcze pozdrawiam

      Usuń
    2. Hej, jej jak fajnie, że przeczytałeś i skomentowałeś mój post, ja również zagłębiłam się dokładniej w Twój artykuł i dało mi to do myślenia. Podchodzisz do sprawy dużo bardziej profesjonalnie niż Ci z fitnessmagnet.com. Sprawdziłam jeszcze raz czy aby na pewno czegoś nie przekręciłam, ale nie.

      Wer Muskeln aufbaut, wird also automatisch auch seinen Körperfettanteil senken – kto buduje mięśnie, będzie automatycznie obniżać udział tkanki tłuszczowej w ciele.

      I patrząc na całość z perspektywy tego jednego zdania to faktycznie jest to nie prawdą. Ale spójrz na to inaczej, osoba trzymająca się diety, pracująca nad swoim ciałem będzie zauważać zmiany w sylwetce, a jeśli nawet tłuszcz przybędzie to nie będzie to tak zauważalne, dzięki proporcjom między nim a mięśniami. Napisanie osobie początkującej, buduj sobie tkankę mięśniową, ćwicz, trenuj, ale i tak wzrośnie Ci procentowa zawartość tkanki tłuszczowej działa raczej demotywująco. Więc chyba dlatego zostało to napisane w ten sposób, aby nie zniechęcać nikogo do ćwiczeń. Poza tym jak pisałeś, im większe mięśnie tym bardziej podkręcony metabolizm, przy tym dobra dieta, odpowiednia ilość białka, wody, sprawi, że nawet przy deficycie energetycznym będziemy czuć się w dobrej formie. Ja bardzo ładnie chudłam na diecie 1200 kcal i regularnych ćwiczeniach, widziałam zmiany na plus, miałam siłę, energię, ale szczerze mówiąc nie robiłam dokładnych pomiarów jak to tam wygląda sprawa z tłuszczem, więc bardzo możliwe, że masz racje. ( : Ale tak jak zauważyłeś utarło się tzw "zamień tłuszcz na mięśnie", co faktycznie nie jest poprawne, ale trafia bardziej niż "zmień swoje proporcje"

      Buziaki

      Usuń
  2. Mi się wydaje, że wiele osób uważa, że sama dieta zdziała cuda, a tu się trzeba troszkę poruszać

    OdpowiedzUsuń