niedziela, 10 listopada 2013

JeCamiLOVE in the kich: * DIETETYCZNE (no)APPLE PIE czyli Ciacho-nie ciacho jabłkowe *



Siemka, dzisiaj podczas cudnego, jesiennego spaceru po Sopocie zostałam poproszona osobiście o wrzucenie w końcu przepisu na ciasto, o którym była mowa w moich październikowych ulubieńcach. Jest to ciacho mojego autorstwa i charakteryzuje się tym, że jest:

♥ mega proste, smaczne, tanie, słodkie
♥ jest mało ciasta (tj. mało tłuszczu, mało węglowodanów prostych w postaci cukru, czy mąki pszennej)
♥ jest dużo jabłek (dużo błonnika)
♥  dużo aromatycznych jesienno-zimowych przypraw

 * DIETETYCZNE (no)APPLE PIE czyli Ciacho-nie cicho  jabłkowe *


Potrzebne będą...

NA ŚRODECZEK
♥ jabłka 1,5 kg (ale tak faktycznie tyle ile się zmieści do formy) najlepiej nie zbyt miękkie i nie przesadnie słodkie
dodatki: rodzynki, żurawina (świetnie smakują jeśli są wcześniej namoczone w malibu), orzechy włoskie, laskowe
przyprawy: cynamon, goździk zmielony, pół startej gałki muszkatołowej, mielony imbir, kardamon, anyż, albo idziemy na łatwiznę i dodajemy przyprawy do piernika

NA KRUSZONKĘ
♥ mąka razowa - 100 g
♥ otręby (wedle uznania, ja dodaję żytnie, albo orkiszowe) - 100g
♥ miękkie masło śmietankowe - 100g
♥ cukier (pół kubeczka)  - 100g

Przygotowywanie:

1)  masło temp. pokojowej łączymy z cukrem, dodajemy mąkę, otręby, odstawiamy na chwilę
2) blachę, albo naczynie żaroodporne wykładamy małą warstwą wcześniej umytych, obranych ze skórki jabłek
3) dodajemy przyprawy i dodatki
4) dokrajmy jabłek, robimy kolejną warstwę, dodajemy przyprawy i dodatki, powtarzamy to tak długo aż blacha, czy forma nie będzie po brzegi pełna jabłkami (nie ma co się bać, jabłka opadną)
5)  wcześniej przygotowaną kruszonkę rozcieramy tak, aby uzyskać okruchy, taką kruszonką posypujemy górę jabłek
6) piec w temperaturze 180-200˚C aż będzie miała złotawy kolor
7) I gotowe ♥


Nie zdziwcie się, że "ciasto" się rozpada przy nakładaniu, to nie jest jabłecznik, nie ma ono spodu! Celem tego kucha jest maksymalne wykorzystanie jabłek, dodanie aromatycznych przypraw i zdrowych dodatków, które można sobie bezkarnie podziobać z przyjaciółką, mamą albo chłopakiem łyżeczką na ciepło do herbaty, bez większych wyrzutów sumienia.

Jak Wam się podoba ten przepis? Co myślicie o nim? Wszelkie pomysły i uwagi mile widziane ( :


xoxo,
JaCamiLOVE

4 komentarze:

  1. super pomysł na ciasto dla "spragnionych słodyczy" gości, gdy w domu praktykujemy zdrowe odżywianie! A może zamiast cukru lepiej byłoby dodać miód? Trzymało by się całości ? Może nie wyjdzie taniej, ale na pewno sto razy zdrowiej niż doprawianie "białą śmiercią"

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotka! Ale od grudnia nie jem żadnych słodyczy aż do Sylwestra - jest wyzwanie. Kupiłam sobie nową sukienkę teraz czas na dietkę 1000kcal. Kupiłam sobie wspomagacz witaminowy z glukozą DrSlym na walkę z apetytem. Ze słodyczy zostaje mi tylko owsianka z owocami ;)

    OdpowiedzUsuń