niedziela, 1 grudnia 2013

* 20 artykułów spożywczych które uczynią Cię FIT * cz. 1

Czasami myślisz, że możesz zdobywać gwiazdy, podczas gdy są także dni, w których wszystko Cię boli, a każdy krok sprawia ból. W czym leży przyczyna? Oczywiście mogą być to skutki mocne treningu, jednak główna przyczyna leży często gdzieindziej. Czujesz się tak, jak się odżywiasz. A powiedzenie „jesteś tym, czym jesz” pięknie tutaj pasuje. Dlatego spróbuj od teraz jeść lekko i zdrowo! Łatwo powiedzieć trudniej wykonać? 

Zdrowie pożywienie to coś innego niż zdrowe. Wiele rodzajów owoców czy też sałata są zdrowe. Ale z drugiej strony mogą być ciężkie dla żołądka. Cały myk polega w tym, aby znajdywać właściwe artykuły spożywcze, które są zarówno zdrowe jak i lekkostrawne. Pamiętaj potrzebujesz dobry wkład dla właściwego treningu i dla dobrej pracy mózgu. Jedzenie pomoże powinno Tobie pomagać, odbudować mięsnie i przeciwdziałać chorobą. Kto powinien się tym wszystkim połapać? Odpowiedź jest prosta: Ty. Do tego potrzebujesz tylko przeczytać ten jeden artykuł o dwudziestu najbardziej fit produktach spożywczych. Lista którą znajdziesz to dobra ściągawka przed wyjściem do sklepu.


Łosoś zawiera dużą dawkę nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, które zapobiegają budowie tkanki tłuszczowej i podnoszą zdolność zapamiętywania. Do tego zawiera dużą ilość białka, 100 gram to około 20g wysokowartościowego białka i 120 kcal. Do tego ryba ta może być doskonale łączona z innymi produktami z tej listy

Są nie tylko dla sportowców wartościowym owocem. Zawierają dużo więcej błonnika, witamin i minerałów niż inne owoce. Możesz je jeść same jak i z płatkami owsianymi, czy też mieszać z muli i dodawać do sałatek. Niech Twoja wyobraźnia się nie ogranicza. W szczególności zawierają antyoksydanty, zwalczające wolne rodniki, które są odpowiedzialne za procesy starzenia i chronią łączenie się komórek w mózgu..

Płatki owsiane są akurat idealne na śniadanie. Otrzymujesz nie tylko pierwszej klasy dawkę węglowodanów, ale także pomogą przy odchudzaniu i obniżają ryzyko zachorowań związanych z sercem. Płatki owsiane mają dużo błonnika, który zwalcza zły cholesterol i chroni twoje serce. Zamiast kupować gotowe płatki, powinni no się go trzymać osobno. Wtedy można samemu wzbogacić go swoimi składniami: owocami (jagodami!), mlekiem i innymi zdrowymi dodatkami

Pomidory uchodzą za najbardziej działający afrodyzjak. Przed wszystkim idealnie nadają się do zapobiegania i zwalczania nowotworowi prostaty. Jedna szklanka soku pomidorowego lub kilka porcji zupy pomidorowej w ciągu tygodnia są idealne. Więc miej na uwadze pomidory, przy tworzeniu swojej diety. Z pomidorami jesteś na właściwej drodze.

To nie będzie się podobać wielu mężczyznom. Brokuł uchodzi za superfood, ponieważ zawiera wysoki udział wartościowych składników jak żelazo, wapń, błonnik i witaminę C. Panowie jednak często nie przepadają za tym zdrowym warzywem, mimo, że jest tak wysokowartościowe. Może by tak jednak pójść na kompromis i połączyć go w pysznym daniu?

Bohater komiksu Popeye pozdrawia. Szpinak daje siłę i pomaga Twojemu organizmowie w różnowodny sposób. Zawiera wapń, dużo błonnika i i prawie całodzienną dawkę Beta-karotenu. Daje doskonale używać do zup i zielonych Smoothie (np. z bananem, pomarańczą i imbirem)


Zawiera wszystkie dobre właściwości jakie może mieć tylko nabiał. A do tego pozytywne bakterie, które troszczą się o stan flory jelitowej. Zmniejsza ryzyko przeziębień, zwiększa spalanie tkanki tłuszczowej i syci. Pamiętaj jednak aby nie zostawiać też jogurtu zbyt długo otwartego. Aby możliwie jak najwięcej pozytywnych działań uzyskać, powinno się go wyjeść w przeciągu jednego tygodnia

Są bogate w białko, witamię E i błonnik. Wzmacniają pracę przewodu pokarmowego, są dobre dla skóry i serca. Są jednak wysokokaloryczne. Mimo to, zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, które zkolei mają niesamowite prozdrowotne zalety dla nas.


Chleb ma dużo kalorii. I nie powinno się jeść go na masę. Przyjmij sobie zasadę piątki, nie jedz więcej ni sześć kromek chleba z ziarnami na tydzień. Inne rodzaje chleba powinno się zaś zupełnie wykluczyć. Chleb może szybko zepsuć Twój poziom cukru przez węglowodany i związane z tym skoki insuliny. Ale z drugiej strony dostarcza energii i dba o to, żeby dłużej być najedzonym. Prawdziwy pełnoziarnisty chleb jest brązowy i jest ze 100% z pełnego ziania. A więc czytajcie etykietki i pytajcie w sklepie!


Zamiera dużo aminokwasów dla dobrego rozwoju mięśni i zawiera dużo żelaza i cyku. 100 gram, dużego, chudego zdrowego kawałka dostarcza kmiecej niż 10% zalecanego dziennego zapotrzebowania w białko, witaminy, selen, fosfor, niacyny (Wit. PP) i ryboflawiny


Cz. 2 już niebawem, ulubieńcy listopada i dłuższy, obszerny kilkuczęściowy artykuł o tworzeniu planu treningowego dla kobiet na podstawie niemieckiego SHAPE, podsumowanie moich stu dni z Ewą Chodakowską, rozdanie Świąteczne kosmetyków kosmetyków NIVEA, dla moich czytelników relacja z weekendu w Berlinie i kilka świątecznych postów też jest zaplanowanych na ten miesiąc... ( : Bądźcie czujne !

1 komentarz :