środa, 21 stycznia 2015

Awokado "MASŁO BOGA"

W 100g 160 kcal! Najkaloryczniejszy owoc świata. Matko tyle tłuszczu, nie jedz, będziesz gruba. Taki wał! Przeciętnie w ciągu miesiąca wsuwam 2 albo nawet 3 awokado i jeszcze mieszczę się w spodnie. Faktem jednak jest to, że jem raczej mało węglowodanów w ciągu dnia i energię daje sobie głównie z tłuszczy, ale i tak po dłuższej przerwie od mojej zielonej gruchy czuje, że mi czegoś w diecie brakuje.



Jakie wybierać?
Awokado musi być miękkie. Ludzie niestety miętolą je w sklepach, sprawdzają czy jest miękkie i wygląda jak z psu z gardła wyjęte. Ja kupuje  twardsze i daje jemu poleżeć w domowym zaciszu z 2-3 dni. Wtedy też ładnie odchodzi pestka, owoc jest kremowy i idealny do past i smarowania bez blenderowania.

Żeby nie zciemniało
Dobry myk, zaczerpnięty od mojej przyjaciółki, aby mi niezciemniało to zostawić nasz krem, albo jedną połówkę z pestką. Jako że prowadzę sobie spokojne singielskie życie i nie muszę się dzielić z nikim jedzeniem połówkę z pestką zostawiam sobie w lodówce zwykle na kolejny dzień.

Dlaczego jem?
Bo mało węgli i jest mnóstwo prostych przepisów z awokado. Ale też warto sobie pofristajlować awokado w jogurcie greckim, awokado w koktajlu owocowym, z jajkiem (moja ulubiona opcja), plasterki w sałatce, zupy, czy kanapki. Ja odsyłam Was na przykład do mojej wiosennej pasty z awokado i z Pudlem w tle.
Po drugie są to dobre tłuszcze. Teraz przykładowo jest zima, moja skóra jest sucha jak wiór, nie mogę się balsamować bo będę jeździć po rurze więc muszę się ratować od środka. Czyli rybki, oliwki i właśnie awokado i działa!  Zauważyłam znaczną poprawę jeśli chodzi o stan skóry. 

Jak to jest z tymi kcal?
Kalorie kaloriom nie są równe, jeśli ktoś uważa, że zje z czystym sumieniem drożdżówkę zamiast awokado bo w sumie wyjdzie na to samo w bilansie kalorycznym to pozdrawiam. Bo czego nie ma taka drożdżówka z kruszonką :

Dużej ilości kwasu foliowego chroniącego nasze serce, dwa najbardziej istotne walory awokado to:
  1. Nienasycone kwasy tłuszczowe (kwas linolowy, kwas oleinowy), które chronią nasze komórki przed  utratą wody. Mają głębokie działanie nawilżające na skórę i wspomagają układ odpornościowy. Poziom zawartości tych kwasów jest podobny jak w przypadku oliwek i oliwy z oliwek.
  2. Witaminy, mikroelementy: witamina K, błonnik, potas, kwas foliowy, witamina B6, C, miedź. Te składniki w awokado występują w dużych ilościach. Warto wiedzieć, że awokado zawiera w swoim składzie ponad 80 związków, w tym skwalen – o działaniu chroniącym serce, a także aminokwasy – budujące mięśnie. 
http://zdrowoodchudzeni.pl/2013/02/awokado-spala-nadmiar-tluszczu


przydatne:
ile waży awokado
10 zdrowotnych korzyści jedzenia awokado


w 100 g jest 160 kcal

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/awokado-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze_42136.html
w 100 g jest 160 kcal

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/awokado-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze_42136.html
w 100 g jest 160 kcal

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/awokado-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze_42136.htmnajkaloryczniejszy owoc świata, matko! Nie jedz będziesz gruba. I dupa,

4 komentarze :

  1. awokado to styl życia :PPP a tak serio ma bardzo dużo wartości odżywczych i cudownie wpływa na skóre!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jem codziennie połowę w sałatce. Trzeba jeść dobre tłuszcze! Chociaż akurat wyszło mi w badaniach trochę za dużo potasu, więc będę musiała ograniczyć produkty go zawierające, w tym awokado. Ale cholesterol, HDL, LDL, trójglicerydy super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super :)
    Zapraszam serdecznie TU
    http://fitella.blogspot.com/
    Dieta fit, przepisy, ćwiczenia, naturalne kosmetyki ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubie awokado, ale tylko na kanapce :)

    OdpowiedzUsuń