niedziela, 13 marca 2016

Twoje ulubione BURPEES * Dlaczego jest takie zajebiste? *


Przyznaj się jak bardzo lubisz Burpees? Kochasz? Nienawidzisz? Czy raczej jest to mieszanka obu uczuć? Obojętnie jak brzmi Twoja odpowiedź, wypadałoby zacząć je doceniać. Burpees są wprawdzie ekstremalnie intensywne, ale za to definitywnie należą do jednych z najbardziej efektywnych ćwiczeń całego ciała. Więc jeśli chcesz coś naprawdę osiągnąć, powinno się je włączyć do treningu. W tym poście dowiesz się, co się za nimi kryje.



Co to jest Burpee?
Kombinacja pompki, przysiadu i wyskoku. Niezależnie czy zależy Ci na budowie mięśni, spalaniu tkanki tłuszczowej czy na ogólnym polepszeniu kondycji to Burpees będą Cię wspierać w Twoim celu. W skrócie Burpee wykonujemy gdy z pozycji pompki kładziemy klatkę krótko na podłogę i poprzez lekki squat skaczemy w górę.

Jakie mięśnie pracują?
Za jednym zamachem robimy całe ciało. Przede wszystkim większe partie mięśniowe jak klatka, plecy, uda ale również mniejsze jak tułów, barki, ramiona są silnie aktywowane. Prawie wszystkie obszary ciała są jednocześnie i bezpośrednio trenowane. Dlatego też Burpees są takie męczące- ale przez to też efektywne!

Dlaczego Burpees są takie efektywne w spalaniu tkanki tłuszczowej?
Burpees rozwijają nie tylko naszą muskulaturę, ale są cudowną bronią w walce z tkanką tłuszczoną. Podczas tego ćwiczenia ciało musi dostarczać sporo energii wszystkim mięśniom, a co za tym idzie spala kalorie. Ten efekt przy ćwiczeniach o dużej intensywności utrzymuje się również po treningu. Prowadzi to do spalania tkanki tłuszczowej również kilka godzin po treningu, a spalanie staje się długotrwale.



Jak przez Burpees poprawiamy kondycje?
Nie tylko optycznie Burpees zmieniają nasze ciało. Po kilku tygodniach wyraźna jest poprawa kondycji. Jest to praktycznie najlepsze ćwiczenie aby silę i wytrzymałość trenować jednocześnie. W krótkim czasie poprawia się także zdolność reakcji, koordynacja i wytrzymałość mięśni. Poprzez kompleksowy przebieg ćwiczenia i dużą intensywność inne ćwiczenia jak squats czy pompki stają się łatwiejsze. Poza tym zyskujemy na polepszeniu się układu krążenia i wydolności płuc. Oddychanie i ukrwienie pracują na pełnych obrotach, aby móc braki w tlenie szybko wyrównać. To profituje również na co dzień przy wchodzeniu po schodach czy spointowaniu na odjeżdżającą SKM’kę. Przez co proste czynności stają się łatwiejsze.

Czas na Twój pierwszy Burpee!

Nie było okazji robić? To teraz najwyższy czas. Już po kilku powtórzeniach czuć efekt treningu. Ważne tylko aby trzymać się techniki, tylko wtedy mamy pewność, że nie zrobimy sobie krzywdy.

 



informacje i grafika pochodzą częsciowo ze strony: https://knowledge.freeletics.com/de/

6 komentarzy:

  1. Kocham i nienawidzę jednocześnie :P

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja kocham. Robiąc to ćwiczenie, w końcu się męcze i przez to tak bardzo je lubie (ale więcej niż 15 nie zrobie w życiu :P)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię burpees :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham i nienawidzę! :D Mam pytanie, co to jest SKM'ka? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybka Kolej Miejska (3miasto pozdrawia)

      Usuń
  5. Burpees! Ćwiczenie dla prawdziwych twardzieli i twardzielek!

    OdpowiedzUsuń