środa, 27 lipca 2016

Białko to coś więcej niż tylko kurczak i jajka!

Trening skończony? Brawo! Teraz czas na konkretną porcję białka! Ładujesz pierś z kurczaka i jajka na talerz? Jasne niezawodne białko, ale czy ciągle to samo źródło protein nie znudzi się po dłuższym czasie? Trzeba chronić się przed rutyną. Polecam: 5 produktów białkowych, które warto na zmianę wprowadzać do swojej diety.



Groch: To extra porcja białka i witaminy C. Już jedna szklanka grochu zawiera 45g białka (ok 190g). I nie ważne czy zrobisz z niego zupę czy dip!

Quinoa: Nasiona komosy ryżowej są bardzo bogate w białko. Nadają się idealnie jako zastępca ryżu i dostarczają aż 9 różnych aminokwasów. Jest świetnym dodatkiem do dań na patelni. Nie wiesz jak ją przygotować? Podobnie jak ryż, czyli gotujemy przez 15-20 minut w gorącej wodzie lub wywarze. Resztę można wykorzystać z powodzeniem rano do müsli. Spróbuj, na pewno nie będziesz żałować.

Orzechy i mus orzechowy: Jeśli jesteś w poszukiwaniu zdrowych pyszności to mus lub masło orzechowe jest tym co będzie działać niczym tuning Twoich deserów, shake’ów i różnorodnych sosów. O tym pisałam też w poście masło orzechowe coś więcej niż szalenie dobry smak. Orzechy zawierają poza tym dużą ilość białka, zdrowych tłuszczy i magnezu.

Soczewica: Bez wcześniejszego namaczania gotować, aż będą miękkie i gotowe. Do tego są super tanie i bogate nie tylko w białko, ale również w błonnik. Dla fanów kuchni orientalnej godna polecenia jest kombinacja czerwonej soczewicy z mlekiem kokosowym i imbirem.

Tuńczyk: Świeży jest znakomitym źródłem białka, bogatym w zdrowe nienasycone kwasy Omega-3. Najzdrowszy będzie taki we własnym sobie, kupiony ze sprawdzonego źródła. Jest idealny do sałatek lub bogatej w białko kanapki po treningu.



Z tymi produktami wprowadzisz trochę urozmaicenia w kuchni. Oczywiście jest całe mnóstwo innych źródeł białka jak ryby, fasola, jarmuż, szpinak czy białe pieczarki, o których warto pamiętać.




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz