czwartek, 7 lipca 2016

Masło orzechowe: coś więcej niż tylko szalenie dobry smak

Miękkie, kremowe, lepkie lub crunchy – masło orzechowe można pokochać! Nie ważne czy słone czy słodkie, smak jest obłędny. Jedna łyżka masła orzechowego potrafi zabić największe zachcianki na coś słodkiego. Ale jak coś tak dobrego, może być zdrowe? No właśnie może!



 Ale na początek jedna rzecz: Jeśli mowa o zdrowym maśle lub kremie orzechowym to mam na myśli produkty, które nie zawierają cukru. W sklepach i marketach najłatwiej znaleźć bomby cukrowe. O tym nie mówię tutaj. Mówiąc masło mam na myśli produkty, które zawierają tylko orzechy, ewentualnie jakieś zdrowe dodatki i wiórki czy stevie, a nie amerykańskie orzechowe cudawianki.
Jeśli uda znaleźć Ci się masło orzechowe bez zawartości cukru, teraz musisz podjąć decyzje na jakie masło się zdecydować. Orzeszki ziemne migdały, nerkowce, włoskie, pistacje? Które smakują najlepiej? Aby pomóc Ci w wyborze, niżej znajdziesz kilka faktów i wartości odżywczych, które pomogą Ci w decyzji. 
 
Masło z orzeszków ziemnych
Jedna łyżka zawiera 200kcal. Co? 200kcal! Tak, to całkiem sporo, ale czy wiesz, że duża zawartość tłuszczu prowadzi do tego, że czujesz się najedzona  i przez cały dzień mniej jesz? Poza tym masło orzechowe zawiera sporo błonnika, białka i magnezu, co działa świetnie na budowę kości i budowę masy mięśniowej.






Masło migdałowe
Uważane za najzdrowszą opcję wśród wszystkich maseł, ponieważ ma najwięcej witaminy E i żelaza. Migdały chronią układ krążenia wieńcowego i mają dobry wpływ na wrażliwość komórek na insulinę. Jeśli cierpi się na cukrzycę w jednej z jej pierwszych form, masło migdałowe jest bardzo dobrym wyborem. Poza tym daje kopa każdemu ciastu i shake’owi. Ale to już tak na marginesie.




Masło z nerkowca
Nerkowce mają najmniej kalorii i są pełne witamin, białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych. Mają wpływ na rozrost mięśnia i napięcie skóry. Zdecyduj się na masło niesolone aby móc się cieszyć w pełni bombą.




Masło z orzechów włoskich
Orzechy włoskie są wspaniałe. Oczywiście, nie każde masło musi być równie dobre. Ale nie chodzi tu o smak. Z orzechami włoskimi pokryjesz swoje dzienne zapotrzebowanie na Omega-3! Wprawdzie jest to bardzo popularne masło, ale na pewno warte spróbowania.
Obojętnie, na jakie nie zdecydujesz się masło, nie będziesz rozczarowana. Masło orzechowe jest nie tylko ważnym dodatkiem do pysznych deserów, ale poprawia też smak fit-sosów i czy snacków. Możliwości kombinacji jest wiele. Jeśli rozkoszujesz się smakiem z rozsądkiem nie musisz liczyć kalorii. Pomyśl lepiej o zaletach pro-zdrowodnych.

 

Masła orzechowe mix
Mieszkanki są dość łatwo dostępne w sklepach i dużo tańsze. Ale trzeba się przyglądać co mają w składzie. Rzadko kiedy są one super foodem: oleje utwardzane, syropy glukozowe, ale można znaleźć też takie np. o mniejszej ilości tłuszczu a co za tym idzie o mniejszej kaloryczności, jeśli koś akurat zwraca uwagę na cyferki lub jest na redukcji. Ale pamiętajcie zawsze coś za coś.





A jakie Wy wybieracie najchętniej masło orzechowe? Solne? 100% z orzechów? Słodzone? Napiszcie  koniecznie komentarzu!


 


6 komentarzy:

  1. Kupuję fistaszki i robię sama :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja niestety nie mam na tyle mocnego blendera ; (

      Usuń
  2. Coraz lepsze wpisy zaczynają się u Ciebie pojawiać. Pozdrawiam :) Zaglądam w każdej wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, bardzo mi miło czytać takie komentarze ( :
      W wakacje będę pracować nad zmianami na blogu, mam nadzieję, że wyjdą na lepsze.

      Usuń
  3. Akurat masło z fistaszków to nic zdrowego i raczej powinno się go unikać :) Inne masła - jestem na tak!

    OdpowiedzUsuń
  4. kiedyś robiłam sama ale znalazłam sobie teraz kilka kupnych świetnych smakowo i po cóż to się zamęczać jak można takie dobroci kupić w sekundę ;) super są masła orzechowe :)

    OdpowiedzUsuń