niedziela, 10 września 2017

Pole Dance: Sposoby na ślizganie i uzależnienie od gripów

Dziś opowiem Wam o moim największym uzależnieniu... od gripów. Na rynku dostępne jest całe mnóstwo środków, które mogą zdziałać cuda na niepewny chwyt rurki. Jako osoba bardzo niestabilna w głowie i na rurce nie wyobrażam sobie treningu bez wymazania się magnezją od góry do dołu (może to już nawet efekt placebo, niż faktyczna potrzeba). Warto jednak na spokojnie poeksperymentować i przeanalizować to, kiedy i jak ślizgamy. Możliwe, że dzięki temu zaoszczędzimy trochę pieniędzy na różnych specyfikach i poprawimy znacząco chwyt.




Brak siły
Hej, pamiętasz jak po wejściu w V-kę, zjeżdżałaś niekontrolowanie w tej pozycji na dół? Czasem wina leży po prostu w braku siły w rękach, barkach albo nogach, ten problem doskwiera szczególnie na początku przygody z rurką. Jeśli nie jest się jeszcze wystarczająco wytrenowaną warto porobić ćwiczenia na rurce brzuszki na podciągniętych bickach nad ziemią, spiny na spiętych barkach czy po prostu chwycić się hantle (szczególnie jeśli nie ćwiczymy regularnie na rurce). Przyniesie to znacznie szybciej poprawę.

Zła średnica rurki
Mówią, że złej baletnicy nawet rąbek u spódnicy przeszkadza, ale nie zawsze jest to przesada. X-Pole ma dostępne "orurkowanie" o średnicach 40-50mm. O ile na 50mm siady na początku wydają się bardziej komfortowe (większa powierzchnia przylega i potrzeba mniej siły aby się utrzymać), tak później okaże się, że w innych pozycjach nie jest już tak dobrze, szczególnie jeśli się uczymy. Nasza ręka nie obejmuje zupełnie rurki, palce i kciuki nie stykają się i jak tu mówić o pewnym chwycie? Jednak zanim zmienisz rurkę postaraj się przyzwyczaić do niej na standardowych 45mm powinniśmy być wstanie wykonać pewnie każdą figurę angażującą ręce jak i nogi.

Zimno
Jeśli na sali jest mniej niż 20°C, może to nieznacznie utrudniać trening. Warto trochę podkręcić ogrzewanie aby ocieplić rurkę. Jeśli nie jest to możliwe, to poleca się użyć suszarki, żelazka parowego, które dodatkowo usunie pozostałości po Itack albo specjalnego Pole Warmera.
Jeśli chodzi o rozgrzewki na rurze to są one potrzebne nie tylko aby rozgrzać stawy, mięśnie i zapobiec kontuzji, ale także aby rozgrzać ciało zewnętrznie (zimna skóra to słabsza przyczepność). Robiąc kilka podstawowych obrotów do muzyki jednocześnie rozgrzejemy ciało i rurkę. Pamiętaj aby nie robić nic bardzo skomplikowanego, gdy nie jesteś jeszcze dobrze rozgrzana!

Nawilżanie skóry
Między kremowaniem się balsamami a treningiem zawsze muszę udać się pod prysznic. Tłuste filtry i oleje w kremach, balsamach, masłach wygładzają skórę, ale też niestety znacznie zmniejszają przyczepność. Jeśli nie możesz lub nie chcesz rezygnować z kremików, jest kilka profesjonalnych balsamów przygotowanych dla pole dancerek jak Pole Physics Bodylotion. Można też spróbować łatwiej dostępnego sorbetu do ciała Body Shop.  Jeśli skóra sama w sobie jest bardzo dobrze nawilżona trzeba będzie zrezygnować nawet z żelów pod prysznic z olejami.

Skóra przesuszona

Również sucha skóra może być mniej przyczepna. W dzień bez treningu posmaruj się dobrym balsamem. Jeśli to robisz, a skóra po prysznicu jest dalej sucha trzeba zmienić kosmetyk. Wiele kremów zawiera sylikony, które pozornie ładnie wygładzają skórę, ale ich działanie pielęgnacyjne jest raczej słabe. Warto wtedy chwycić po jakieś kosmetyki naturalne, które mają lepszy skład i pomagają nie dogłębnie, a nie tylko maskują symptomy. Z profesjonalnych kosmetyków wymienić można Pole Physics Bodylotion o naturalnym składzie, który można używać w dni treningowe. Dew Point Pole jest zaś sprayem, który nie wysusza skóry, ale robiąc ją wyraźnie "rurkolepką". Na niemieckich sklepach internetowych dostępna jest też opcja imprezowa z brokatem. :)


Potek i rodzaje powłok 
Pocisz się i musisz cały czas wycierać dłonie? Na ten problem też znajdzie się kilka rozwiązań. Jeśli używasz rurki ze stali szlachetnej lub chromu, wypróbuj może złotej pokrytej tytanem lub mosiądzem. Do nie najlepszych moim zdaniem należą rurki niklowane, ogumione lub proszkowane, ale są osoby, które lubią ten rodzaj materiału.
Podczas treningu pomocny będzie puder Mighty Grip. W małych ilościach wysypany na dłonie i rozsmarowany pomaga jeśli pot wydziela się w granicach rozsądku (mój pierwszy produkt z którym miałam styczność na treningach). iTac2 można zaś stosować na rurkę jak i na ciało, gdy mocniej się ślizgamy. Jedyna wada iTaca to trudności z umyciem rurki po wosku pszczelim, który wchodzi w jego skład. Całkiem w porządku jest też Dry Hands, jest to płyn, który zasycha po kilku sekundach tworząc barierę przez którą nie przedostaje się (teoretycznie) pot. Tite Grip stosuje się na godzinę przed treningiem, hamuje wytwarzanie potu w newralgicznych miejscach. Jak dla mnie daje efekt, aż za bardzo suszący.

Hormony
Jest to jedna z moich teorii, której podstawą jest obserwacja mojego ciała. Powszechnie wiadomo jest, że nasz cykl ma wpływ na temperaturę ciała, więc na kilka dni przed czy w trakcie okresu możemy po prostu bardziej się ślizgać niż zwykle i nie ma na to rady. Osoby które genetycznie mają problemy z tarczycą np. mają nadczynność mogą mieć stale podwyższoną temperaturę, lub pocą się bardziej, lecz nie jest to żadna zasada! Po dobraniu dobrych leków objawy te powinny zniknąć.

Jeśli dotychczasowe rady nie pomogły trzeba będzie się przejść się do apteki lub poradzić się dermatologa. Na nadmierną nadpotliwość jest wiele leków, które hamują wytwarzanie się potu. Można też spróbować rękawiczek i stopek, które dzięki specjalnemu materiałowi nadają dodatkowej przyczepności.

Powyższe rady to tylko luźne propozycje rozwiązań, które zebrałam z własnego doświadczenia i blogów zagranicznych. Najlepiej i tak samemu popróbować i wybrać to co się sprawdza. W moim przypadku jest to rurka chromowana, 45 mm, Tite Grip latem i Dry Hands zimną, wiosną i jesienią. Oraz totalny zakaz używania kremów i balsamów nawilżających. W dni między treningami sorbet z The Body Shop. 


A co sprawdza się u Was? Podzielcie się koniecznie swoimi trikami!


1 komentarz:

  1. Nie miałam pojęcia, że tyle czynników jest związanych z tym tańcem.

    OdpowiedzUsuń